نکاتی برای ایمنی بهتر و همچنین طول عمر بیشتر تایرهای کامیونی و اتوبوسی مکسس

نکاتی برای ایمنی بهتر و همچنین طول عمر بیشتر تایرهای کامیونی و اتوبوسی مکسس - مکسس ایران

نکاتی برای ایمنی بهتر و همچنین طول عمر بیشتر تایرهای کامیونی و اتوبوسی مکسس

1- برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی و بازدهی بهتر، هرگز دو نوع تایر که دارای دو نوع ساختار متفاوت سیمی و نخی و همچنین سایز متفاوت هستند را همزمان مورد استفاده قرار ندهید.
2- در خودروهای دو اکسلی که دو تایر دوقلو در کنار هم استفاده می شوند , می بایستی تعویض هر دو تایر در یک زمان صورت گیرد. به این دلیل که تایر جدید با عمق آج بیشتر موجب اختلاف سطح در اکسل می شود و در نتیجه فشار بیشتری به تایر قدیمی تر وارد می شود که باعث بروز مشکلاتی در هنگام رانندگی می گردد.
3- پس از سایش کامل آج تایر و اولین تماس نقطه سایش با سطح جاده می بایستی برای تعویض تایر اقدام نمایید.
4- کمتر بودن باد تایر از میزان استاندارد باعث بروز سایش غیرطبیعی در کناره‌های آج و از بین رفتن ماهیت ظاهری تایر می گردد و در ادامه به علت فشار و گرمای بیش از حد ایجاد شده باعث صدمه دیدن تایر می‌شود.
5- زیاد بودن باد تایر از میزان استاندارد، باعث افزایش سایش بیش از حد قسمت میانی آج تایر می‌گردد که این نوع سایش غیرطبیعی باعث سایش سریع قسمت میانی تایر می شود.
6- میزان باد مناسب برای تایرهای مکسس روی دیواره آن قید شده است. Psi / kpa
7- پیشنهاد می شود از رینگهای استاندارد استفاده شود و هرگز از رینگهای صدمه دیده و یا رینگهایی که تغییر شکل داده‌اند استفاده نفرمایید.
8- قبل از نصب تایر بر روی رینگ، لبه رینگ و طوقه کاملا تمیز گردد. برای جلوگیری از صدمات احتمالی می بایستی سایز رینگ و تایر متناسب یکدیگر باشند.
9- پیشنهاد می گردد نصب تایر بر روی رینگ توسط افراد فنی و متخصص این کار انجام گیرد.
10- چنانچه هنگام دور زدن با محدودیت فضا مواجه شدید، پیشنهاد می گردد با حداقل سرعت (5km/hr) 5 کیلومتر بر ساعت اقدام به دور زدن نمایید و تا حد امکان شعاع دور زدن خود را افزایش دهید تا سایش نامتقارن تایر به حداقل کاهش یابد. خواهشمند است از دور درجا زدن تایر و دور زدنهای تند و سریع خودداری فرمایید و همچنین دقت به موانع و اشیاء رو سطح جاده و همچنین دست اندازها نیز از نکات مهم بر حفظ سلامت تایر می باشد.
11- مقدار بار بیش از اندازه استاندارد و همچنین حرکت با سرعت بیش از حد مجاز باعث صدمه جدی در تایر می گردد.
12- هرگز وسیله نقلیه خود را در کنار منابع گرمایشی، ژنراتور، یا نقاطی که مواد شیمیایی، حل کننده و یا روغنی در آن ریخته شده است پارک نفرمایید.
13- هرگز برای مدت طولانی خودروی دارای بار را در محل ثابتی نگذارید. این کار باعث وارد آمدن فشار مقطعی و نقطه‌ای به تایر می‌شود و در نتیجه تایر از یک نقطه دچار آسیب می‌شود.
14- به منظور حفظ ایمنی خود پیش از آغاز سفر، وضعیت باد و ظاهر تایر را بررسی فرمایید.

این مطالب را نیز بخوانید: