چه زمان باید تایرهای خودروی خود را تعویض کنید؟

چه موقع زمان تعویض تایر خودرو فرا رسیده است؟ - مکسس ایران

چه زمان باید تایرهای خودروی خود را تعویض کنید؟

چه موقع باید تایرهای مکسس خودرو را تعویض کرد؟ از کجا بفهمیم که وقت تعویض تایرها رسیده است؟ آیا خودروی من واقعاً نیاز به تعویض تایر دارد؟ این‌ها سئوالاتی است که برای همه خودروسواران پیش می‌آید. در ادامه تلاش می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

چه موقع زمان تعویض تایر خودرو فرا رسیده است؟

سایش آج

رایج‌ترین دلیل تعویض تایر سایش آج آن است. در گذشته برای اندازه‌گیری عمق آج از وسایل اندازه‌گیری و یا سکه استفاده می‌کردند ولی امروزه به لطف به لطف فناوری پیشرفته شرکت مکسس تمامی تایرها دارای شاخص‌هایی در بین شیارها هستند که از روی آن می‌توان زمان تعویض تایر را مشخص کرد. اگر سطح آج با سطح نوار شاخص یکی شده است وقت آن رسیده که تایر خود را تعویض نمایید. فراموش نکنید که هم سطح شدن آج و شاخص حاکی از حداکثر میزان مجاز سایش است و بهتر است زودتر از آن تایر مکسس خود را تعویض کنید. وقتی که عمق آج لاستیک های شما کم می شود در شرایط بد جاده‌ای مانند جاده های بارانی و برفی کنترل خودرو به راحتی از دست شما خارج می شود. اما هنگامی که لاستیک‌های شما آج مناسبی داشته باشند در شرایط بد هم چسبندگی مناسب و مطلوبی با جاده خواهند داشت.

آسیب به دیواره

هر دو سمت تایر مکسس را چک کنید. آسیب به دیواره می‌تواند به شکل برآمدگی، بریدگی، نخ نما شدگی و یا ساییدگی باشد. همه این موارد دیر یا زود می‌توانند ایجاد خطر کنند. در صورت مشاهده هر کدام از موارد ذکر شده می‌بایست تایر خود را عوض نمایید.

شرایط آب و هوایی و نوع رانندگی

اگر خودروی خود را با سرعت بالا در جاده ها می‌رانید و یا اگر در آب و هوای گرم رانندگی می کنید و لاستیک مکسس شما در معرض دمای بالاست، بهتر است بیشتر به لاستیک های خود توجه کنید و تعداد دفعات چک کردن تایر را افزایش دهید.

لرزش غیر طبیعی

وجود لرزش در خودرو در هنگام رانندگی تا حدودی طبیعی است، به ویژه اگر بر روی جاده‌هایی با آسفالت بد رانندگی کنید، اما  خود شما بهتر از هر کس دیگری می‌توانید میزان طبیعی لرزش خودرویتان را تشخیص دهید. لرزش خودرو می‌تواند دلائل مختلف و متفاوتی داشته باشد ازجمله: مشکل در کمک فنرها و سیستم تعلیق و یا بالانس نبودن تایرها. دلیل لرزش مداوم هر چه باشد می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی در لاستیک مکسس شما شود. به این نکته توجه کنید که صدمات ناشی از بالانس نبودن چرخ‌ها و یا وجود ایراد در سیستم تعلیق شامل گارانتی نمی‌شود و بهتر هست که در زمان مناسب خودروی خود را چک کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

مکسس در پایان یادآور می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است و در برخی موارد فرصت درمان هم وجود ندارد. دلایلی که در بالا ذکر شد می‌تواند به شما در تشخیص زمان تعویض تایر کمک شایانی کند، اما اگر فکر می‌کنید ممکن است در تصمیم‌گیری دچار اشکال شوید و یا از تصمیم خود مطمئن نیستید به نمایندگی‌های مجاز شرکت مکسس در سراسر ایران مراجعه کنید.  همکاران ما همیشه و همه جا آماده پاسخ‌گویی به سئوالات شما هستند.