استفاده بهینه از تایر مکسس – بخش اول

استفاده بهینه از تایر مکسس - بخش اول - مکسس‌ایران

استفاده بهینه از تایر مکسس – بخش اول

هنگامی که خریداران محترم مکسس را انتخاب می‌کنند، آن‌ها محصولی را انتخاب می‌کنند که ایمنی، آسایش و عملکرد مناسب را همزمان دارا می‌باشد. اما بهترین محصولات هم می‌باید با احتیاط و به طور صحیح استفاده گردند. دنبال کردن پیشنهادات و نکات زیر می‌تواند احتمال وقوع تصادف و یا آسیب را کاهش دهد:

  • همیشه به پلاک اطلاعات تایر مراجعه نمایید

پیشنهاد می‌شود در هنگام تعویض تایر، تایری را انتخاب نمایید که با مشخصاتی که سازنده خودرو ذکر کرده مطابقت داشته باشد. تایری را خریداری نمایید که حداکثر شاخص سرعت و حداکثر میزان حمل بار آن از تایر فابریک ماشین بیشتر باشد.

  • حداکثر فشار

بیشتر تایرها از جمله مکسس در انتهای سایز تایر، یک عدد دو رقمی و یک حرف را حک می‌کنند که به ترتیب نشان‌دهنده شاخص حداکثر بار و حداکثر سرعت تایر است. برای مثال: 86H شاخص حداکثر بار، حداکثر باری را نشان می‌دهد که تایر با حداکثر میزان باد می‌تواند حمل کند.

  • حداکثر سرعت

حداکثر سرعت شاخصی است که برای لاستیک سواری رادیال و تایرهای با عملکرد بالا به کار می‌رود. این شاخصه‌ها براساس آزمایشاتی که در پژوهشکده‌ها انجام می‌شود و بر اساس شرایط شبیه‌سازی شده به دست می‌آیند. شخصی که تایر را بر روی خودروی شما نصب می‌کند، باید اطلاعات لازم در رابطه با حداکثر سرعت و یا سرعت بهینه‌ای که می‌تواند طول عمر تایر را افزایش دهد، در اختیار شما قرار دهد. اگر تایری که می‌خرید از تایر فابریک خودرو، شاخص حداکثر سرعت کمتری دارد، باید شما از آن مطلع شوید. مکسس استفاده از تایرهای با شاخص‌های حداکثر سرعت متفاوت را به شما پیشنهاد نمی‌کند.

نکته مهم: این شاخص مربوط به تایر است و نه خودرو. بدین معنی که تایر می‌تواند با این حداکثر سرعت حرکت کند و خودرو لزوماً با این سرعت حرکت نمی‌کند.

  • شاخص تعداد لایه‌ها در برابر شاخص حداکثر وزن

شاخص تعداد لایه‌ها روشی قدیمی‌تر برای بیان ظرفیت بار تایر است. این شاخص به صورت 4-ply, 6-ply, 8-ply و غیره نشان داده می‌شود. شاخص حداکثر بار روشی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌شود و با حروفی مانند B, C, D, E و غیره نشان داده می‌شود.

این مطلب ادامه دارد