سه نکته مهم که قبل از خرید تایر جدید باید به آن‌ها توجه کنید

سه نکته مهم که قبل از خرید تایر جدید باید به آن‌ها توجه کنید

شاید شما از وضعیت لاستیک خود اطلاعات کافی نداشته باشید، یا نمی‌دانید که آیا تایر شما برای ماشینتان مناسب است یا خیر. در ادامه سه نکته را مطرح می‌کنیم که پیش از خرید تایر باید به آن‌ها دقت کنید.

سه نکته مهم قبل از خرید تایر

1. آسیب دیواره

هر دو طرف دیواره تایر را بررسی نمایید. آسیب می‌تواند به شکل کندگی و تورفتگی، خراش و ساییدگی و یا برآمدگی باشد. برآمدگی در دیواره تایر می‌تواند ناشی از پارگی نخِ داخلی تایر باشد و این نوع آسیب را باید جدی بگیرید چرا که به احتمال قریب به یقین منجر به از کار افتادن تایر می‌شود. خراش‌ها و کندگی‌های جزیی را می‌بایست مرتب بررسی نمایید که بیشتر نشده باشند. خراش‌های عمیق‌تر و شکاف‌ها می‌تواند در اثر برخورد به جدول‌ها و یا ناشی از خرابی جاده‌ها باشد. برای بررسی تایرهای خود می‌توانید به نمایندگی‌های تایر مکسس در سراسر ایران و یا تعمیرگاه‌های معتبر لاستیک مراجعه کنید.

2. فرسودگی تایر

هیچ‌گاه بررسی تایر بدون بازبینی آج آن تکمیل نمی‌شود. تایرهای مکسس شاخص‌هایی در شیارهای خود برای تعیین میزان آج دارند. اگر اندازه شاخص با لبه آج تایر شما برابر شده است، وقت آن رسیده که تایر خود را تعویض نمایید.
همچنین بخش‌هایی از آج تایر که به صورت نامتقارن فرسوده شده‌اند را بررسی نمایید. سایش نامتقارن می‌تواند در اثر وجود اشکال در سیستک تعلیق و جلوبندی و یا نامیزان بودن فرمان رخ بدهد. این نوع سایش در تایرهای جلو شایع‌تر می‌باشد. برای بازبینی آج، فرمان را کامل به یک طرف چرخانده تا تمام سطح آج را ببینید. اگر یک طرف آج تایر شما بیشتر فرسوده باشد، باید جای تایر را عوض کنید و ماشین خود را به تعمیرکار متخصص نشان دهید. اگر آج یک طرف تایر کاملاً از بین رفته است، شما مجبور به تعویض تایر خود با تایر جدیدی هستید.

3. انتخاب تایر خوب و مناسب برای خودرو و شرایط آب و هوایی شما

این موضوع به نظر واضح می‌آید ولی خیلی از افراد دقت لازم را در این زمینه ندارند و تاوت بین انواع تایر را نمی‌دانند. اگر از نام و یا دیواره تایر چیزی دستگیرتان نشد، گل تایر می‌تواند به شما سرنخ‌های زیادی بدهد.
گلِ برخی از تایرها برای چهار فصل طراحی شده‌اند. در آج این نوع تایرها شیارهای جانبی تعبیه شده است و چسبندگی مناسبی برای جاده خشک، جاده خیس، برف سبک و آب و هوای سرد دارد. تفاوت تایرهای چهارفصل با تایرهای تابستانی در شیارهای ریز موربی است که در آج وجود دارند. تایرهای چهارفصل عملکرد و طول عمر مناسبی در شرایط آب و هوایی متفاوت دارند.
تایرهای زمستانی آج نرم‌تری دارند و برای چسبندگی بهتر، عمق شیارهای مورب در این نوع تایر بیشتر است. برای آگاهی بیشتر از ویژگی‌های تایر زمستانی می‌توانید به مقاله تفاوت میان تایرهای زمستانی و تایرهای چهار فصل در چیست؟ مراجعه نمایید. همین‌طور برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره خرید تایر مناسب خودروی خود می‌توانید با نمایندگان مکسس در سراسر ایران تماس بگیرید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با آسیبهای احتمالی تایر، تصاویری از انواع خسارت تایر را می توانید مشاهده نمایید.

تایرهای زمستانی - مکسس‌ایران

تایر خوب - مکسس‌ایران

تایر خوب 1 - مکسس‌ایران

تایر خوب 2 - مکسس‌ایران

تایر خوب 3 - مکسس‌ایران

تایر خوب 4 - مکسس‌ایران

این مطالب را نیز بخوانید: