استفاده بهینه از تایر مکسس – بخش دوم

استفاده بهینه از تایر مکسس - بخش دوم - مکسس ایران

استفاده بهینه از تایر مکسس – بخش دوم

در بخش اول این مقاله برخی روش‌های استفاده بهینه‌ از تایر مکسس مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطلب به بررسی دیگر نکات در این زمینه می‌پردازیم.

  • درجه کیفی یکپارچه تایر (UTQG)

این درجه کیفی که دولت امریکا آن را اجباری کرده است، اطلاعات مفیدی را برای رقابت بین شرکت‌ها و محصولات آن‌ها فراهم می‌کند. تایرها می‌باید مجموعه‌ای از آزمون‌های اجباری را پشت سر بگذارند تا سایش آج، مقاومت دما و چسبندگی‌شان مشخص شود.

  • سایش آج

سنجشی برای اندازه‌گیری استقامت آج تایر. عددی که برای این سنجش تخصیص داده شده است، بر مبنای 100 می‌باشد و نشان دهنده عمر مفید تایر است. البته این عدد به شرایطی که تایر در آن استفاده می‌شود، عادات رانندگی، سالم بودن خودرو، نوع جاده و شرایط آب و هوایی نیز بستگی دارد. لازم به ذکر است که تایرهای مکسس در عین حفظ نرمی، از بالاترین درجه سایش آج در بین تمامی تایرهای تولید شده در جهان برخوردارند.

  • میزان چسبندگی

معیاری برای سنجش قدرت چسبندگی تایر و توانایی نگه داشتن خودرو در زمین‌های خیس بر روی سطح آسفالت و سیمانی است. این سنجش توانایی تایر را در هنگامی رانندگی مستقیم و رو به جلو می سنجد و برای پیچ‌ها و شرایط دیگر کاربردی ندارد.

  • مقاومت گرمایی

معیاری برای سنجش میزان مقاومت تایر در برابر گرما در شرایط عادی. عواملی مانند: پربادی، کم‌بادی، بار اضافه و سرعت زیاد میتوانند این سنجش را کاهش دهند. گرمای زیاد و طولانی مدت هم بر میزان این سنجش تاثیر مستقیم دارد. هر سه این معیارهایی که اشاره شد بر روی دیواره تایر قابل دسترسی هستند. تایرهای مکسس از بالاترین میزان در این موارد برخوردار هستند و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تا چه حد درباره مشخصات حک شده بر روی تایرها می‌دانید؟ مراجعه نمایید.

  • استاندارد DOT (سازمان حمل و نقل امریکا)

حک شدن استاندارد DOT بر روی دیواره تایر نشان دهنده این است که تایر مورد نظر توسط سازمان حمل و نقل امریکا تایید شده است. پس از این استاندارد بر روی دیواره، نام سازنده تایر، کشور سازنده، سایز تایر و تاریخ تولید حک شده است. لازم به ذکر است که تمامی محصولات مکسس دارای استاندارد DOT می‌باشند.

 

  • نکاتی درباره سوار کردن تایر
  1. برای جا دادن تایر بر روی رینگ، هر دو طرف طوقه را با موارد روان کننده تایید شده چرب کنید.
  2. هرگز برای سوار کردن تایر میزان باد آن را بیشتر از 40 نکنید.
  3. دقت داشته باشید که تمام طوقه به درستی بر روی رینگ بنشیند.
  4. همیشه تایر را با تایری در همان ابعاد و سایز جایگزین کنید.
  5. دقت داشته باشید که هنگام جایگزینی تایر جدید، از والو نو استفاده شود.
  6. به هیچ عنوان از مواد اشتعال‌زا برای جا انداختن تایر بر روی رینگ استفاده نکنید.
  7. به هیچ عنوان تایر را در هنگام سوار کردن گرم نکنید.
  8. در هنگام باد کردن تایر بر روی دستگاه، به دستگاه تکیه ندهید و فاصله ایمنی لازم را رعایت فرمایید.
  9. مطمئن شوید که هیچ گونه آلودگی و یا ماده دیگری بین رینگ و تایر نباشد.
  10. از رینگهای سالم و بی‌عیب استفاده کنید.